Överviktiga dubbelt pris


Det diskuterades i veckan om att feta ska betala dubbelt när de reser med flygplan. (Läs mera här) och jag tänkte skriva lite om det.

Dubbel avgift, är inte det lite att ta i? Man skulle kunna ha några extra stora säten som kostar 25% mera än vanligt pris skulle räcka. Och jag erkänner, är man riktigt tjock gör man samhällsproblem. Fetma borde respekteras som ett farligt beroende lika mkt som alkohol och tobak, och då kan man få hjälp. Det är en sjukdom, som man inte kan rå för, om man äter jättemkt. Nu menar jag inte att vi ska jaga överviktiga med högafflar men organisationer skulle kunna öppna ögonen för överviktiga, och även likt Systembolaget inte får sälja alkohol till berusade tkr jag affärer skulle kunna neka stora inköp chips och godis om personen är väldigt överviktig.

En tidigare debbat, som jag har skrivit om handlade om överviktiga som krävde rättigheter ska jag öka. Jag tycker inte vi ska respektera att vi blir allt rundare, vi respekterar inte att folket dricker mera alkohol, då borde övervikt ha en viss liknelse. Och i det stora hela skulle nog mycket av maten överviktiga åt gå till fattiga barn. Nej, enklare till avvänjning och nekning till groft överviktiga att köpa "onyttig" mat skulle rekomenderas skulle skona det svenska folket. Även skulle man kunna göra så att butiksägaren måste säga riskerna om ett barn kommer och köper massa godis hos dom varje dag. Alltså hjälp och samtidigt påminnelser och rätt att begränsa de väldigt överviktiga skulle kunna hjälpa, även fast det kan skava i dina öron.

//Eia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • Ditt ip nr kommer att loggas, tänk på det innan du skriver något kränkande eller olagligt! Jag röster inte på Sverigedemokraterna - läs mer på www.sverigedemokraterna.de