Den "sjunde" finanskrisen elr?

The Love of Money by nomm de photo. 
Ja, vi visste att en finanskris var på gång 2008. Vi blev oroliga och snart trycktes ett budskap in i alla människohuvuden: FIIIIINAANSKRIS!
Det blev liksom som att medierna gav oss en effekt som får oss människor att bete sig som små ekorrar som samlar ihop till en lång dvala, eller som om jordens undergång skulle ske under det framtida året. Det känns som att man kan jämföra dom som satt i TV och berättade "skrock" liknade mer eller mindre prästerna i det sjunde inseglet som hade sånna (lite svårt för er som inte har sett filmen) eldar som folk försökte rena sig i och istället dog (ok, jag överdriver lite hehe). Många av oss började spara och det gjorde knappast finanserna bättre. Jag är inte direkt en MVG:are i matte i högskoleutbildnig men jag fattar själv att om man får folk att spara kommer det knappast gå bättre...
setimo_selo.jpg setimo selo 2 image by conhecimentoinfernoTatt bilden från ngn kulturnördshemsida eh...
- Vem är du?
- Jag är finanskrisen.
- Har du kommit för att få mig att spara?
- Jag har redan länge vakat era finanser redo för utbrott.
- Det vet jag.

Ställ dig frågan, vem är finanskrisen. Är det politikerna, bonusgubbarna eller bara något konstig varelse som springer runt och förstör allt?
//Eia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • Ditt ip nr kommer att loggas, tänk på det innan du skriver något kränkande eller olagligt! Jag röster inte på Sverigedemokraterna - läs mer på www.sverigedemokraterna.de