Förbud mot minareter

Nej, jag är inte muslim, jag är ateist - eller snarare, tvekare - men det nya beslutet gör mig något förtvivlad.

i Schweiz verkar minareter, islamska bönetorn förbudas. Asså, vad har dom för problem med lite torn, en gubbe som höll med förbudet sa att det bara handlade om politisk islam, att dom inte brydde sig omm folks religoner (http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3864519.svd) men det är klart han ljuger. Vad har politik med ett litet torn att göra, är det det ända han kan komma fram till?
Nej, detta är troligtvist bara början... och det kommer nog att sprida sig i hela Europa - fobi för muslimer, en rädsla som redan finns, som bara behöver sättas igång officiellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • Ditt ip nr kommer att loggas, tänk på det innan du skriver något kränkande eller olagligt! Jag röster inte på Sverigedemokraterna - läs mer på www.sverigedemokraterna.de